سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دو سال و دو ماه از عمر دولت آقای روحانی گذشت. بهتر است گفته شود یک سال و چند ماه از عمر این دولت باقی مانده. برای ما ایرانی ها که مردمی هستیم با برنامه ریزی کمتر و شتابزدگی زیاد این محاسبه مقرون به حقیقت است. یعنی یک سال و چند ماه باقی مانده و هنوز این دولت نتوانسته آنچنان که باید و شاید مشکلات بی شمار کشور را حل کند.

جامعه ما مثل آدمی است که دست بر هر جای بدنش بگذاری صدای آه و ناله اش از درد بلند می شود. در حوزه اقتصاد بیکاری بزرگترین مشکل مردم است. رکودی که در بازار و اقتصاد خیمه زده دیگر مشکل بزرگ حال حاضر ایران است. در حوزه فرهنگ عدم تولید محصولات فرهنگی مناسب که پاسخگوی نیازهای اقشار مردم باشد خبری از آن نیست. در سیاست هم که جامعه در حالت تردید و دودلی به سر می بردو و بقیه مسائل.

حال از این همه مسائل این دولت تقریبا در همه موارد کار خاصی انجام نداده به غیر از یک جا. که تمام مانور دولتیان هم روی همان موضوع است. و آن هم مسئله شبه ناک حل تحریم هاست. شبه ناک از آن جهت که هنوز که هنوز است هیچ چشم انداز روشنی در افق در مورد برداشتن تحریم ها پیدا نیست. همه چیز در حد اما و اگر و انشاء الله و به امید خداست.

و این دولت و رییس آن تمام مانور و تبلیغات رسانه ای خود را در مورد همین مسئله مشکوک گذاشته اند. کار آقای رییس جمهور در این زمینه حکم تعمیرکاری دارد که ماشینی را با مشکلات زیاد برای تعمیر به او داده اند. او بعد از مدت ها صرف وقت و هزینه و یک فاکتور سنگین اعلام کرده ماشین را تعمیر کرده. حال که صاحب ماشین آمده ماشین را ببرد می بیند هیچ اتفاقی نیافتاده. مقداری موتور دست کاری شده ولی بقیه موارد مشکلات سر جای خودش است ولی مکانیک-آقای روحانی و شاگردش-آقای ظریف- ادعا می کنند الان ماشین آماده حرکت است. و ایراد اصلی اش برطرف شده. مشکل این است در حال حاضر آدمی نیست که بین این آقای مکانیک یا تکنسین و راننده قضاوت کند. اگر هم باشد تکنسین و مکانیک همانگونه که خصلت همه این آدم هاست به هیچ وجه زیر بار نمی رود. حرفش درست است که تا حدودی یک مشکل را خواسته حل کند مثلا موتور را اما درباره بقیه قسمت ها هیچ حرفی نمی زند.

اصولا تکنسین ها هیچ تعهدی نسبت به کل کار ندارند. آقای روحانی هم گرچه رییس جمهور است اما به دلیل خصلت تکنیک گرا و جزیی نگر خودش مطمئنا بعد از سپری شدن این یک سال و چند ماه بدون داشتن تعهد خاصی کشور را با تمام مشکلات حل نشده به حال خود رها خواهد کرد.


+ تاریخ شنبه 94/7/11ساعت 8:56 عصر نویسنده غلامرضا پرتو | نظر